לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מהי תרפיה מנואלית?

מהי תרפיה מנואלית? מאת רן ארבל - רן ארבל - אוסטאופת DO - דרך גוף
מהי תרפיה מנואלית? מאת רן ארבל - רן ארבל - אוסטאופת DO - דרך גוף
מאת: רן ארבל


תרפיה מנואלית משלבת טיפול במגע כגון עיסוי ולחיצות.

תרפיה מנואלית כשמה כן היא - תרפיה = טיפול, מנואלי = ידני.
הטיפול הינו מעולם האוסטאופתיה (תת תחום בעולם התרפיה המנואלית).
בטיפול נשלב טכניקות מגע כגון עיסוי, לחיצות וטיפול ברקמות הרכות לצד מתיחות, מוביליזציות של המפרקים והחזרתם לטווח תנועה ותפקוד תקין ובכך - איזון המבנה של הגוף, שיפור התנועתיות והזרימה והקניית הרמוניה וחיזוק.

תרפיה מנואלית משמשת בעיקר לטיפול בבעיות שלד שריר אך לא רק, כשכן הטיפול מסייע לגוף להתמודד בריפוי מחלות שונות.

תרפיה מנואלית מטפלת במפרקים, שרירים, גידים, רצועות, רקמות החיבור (פציה), שחרור חסימות, שיפור הזרימה במערכת הלימפטית, במערכת העצבים ובמערכת כלי הדם, עיסוי והנעת האיברים הפנימיים ועוד..

זהו תחום פארה-רפואי השייך לעולם הרפואה הקונבנציונלית וגולש גם לעולם הרפואה המשלימה.
המטפל מתבסס על ידע רפואי רב, אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה על מנת לאפשר ביצוע תהליך של אבחנה מבדלת ולהתקרב יותר לאבחון מדויק של הבעיה.

המטפל מפנה ונעזר במידת הצורך ברופאים ושאר אנשי רפואה כמו גם אמצעי הדמיה כגון רנטגן, MRI, CT, אולטרה סאונד, בדיקות מעבדה ועוד. כל זאת על מנת להעריך באופן מדויק יותר את מצבו של המטופל.

תרפיה מנואלית מביאה את מבנה הגוף למצב מאוזן יותר ומשפרת את הזרימה והתפקוד, ובכך מאפשרת לגוף לתחזק ולרפא את עצמו טוב יותר. אם בתהליך מונע ואם בתהליך ריפוי של פתולוגיה ספציפית.

יעיל במקרים הבאים:
הטיפול הוא חלק מתהליך ריפוי ושחרור כללי, נועד לטפל בבעיה רפואית או להקטין את הסיכוי להיווצרותה, ולהעניק לגוף חוזק בריאות ויציבות.

כאבי גב, גב תחתון, צוואר, כתפיים ועוד...
פריצת דיסק או בלט
דלקות שונות
מגרנות וכאבי ראש שונים
סחרחורות או צפצופים באוזניים
שרירים תפוסים
נוקשות יתר בגוף
החלמה מפציעות שונות ופציעות ספורט
מגבלות תנועה
דפורמציה בשלד
בעיות יציבה
עייפות או חולשה
בעיות מתח חרדה ודיכאון
אוסטאוטריטיס / ראומטיק ארטריטיס
פיברומיילגיה
בעיות עיכול
אצל נשים ? אי סדירות במחזור, כאבי מחזור
רקדנים, ספורטאים ואנשים העובדים עם הגוף באופן יומיומי.
לאיזון כללי ושיפור הבריאות

ירידה בתפקוד הגוף:
בגוף קיימים מתחים שונים ואזורים בהם התנועה והזרימה מוגבלת. אזורים אלו יוצרים חוסר איזון במבנה של הגוף אם ברקמה הרכה (שרירים, רקמת חיבור/ פציה) ואם במבנה השלד הסטרוקטורלי (מפרקים ומבנה העצם עצמה).

מגבלות במבנה יוצרות מגבלות בתפקוד. הזרימה בגוף (דם עצבים לימפה וכו ) מוגבלת, איברים ומערכות שרויים תחת לחץ, התפקוד של מערכות ספציפיות ומתוך כך התפקוד הכולל של הגוף מוגבל.

עם חלוף הזמן שינויים אלו במבנה ובתפקוד מביאים לירידה בחיוניות הכללית וירידה בכוחו של הגוף לשמור על עצמו ולרפא את עצמו. משם מתפתחים מצבים פתולוגים ומופיע כאב, מגבלה וחוסר נוחות ברמות שונות.

הגוף כולו הנו יחידה אחת וחוסר איזון במקום אחד ישפיע על אזורים אחרים ובסופו של דבר על הגוף כולו. הגוף כולו פועל כיחידה אחת אינטגרטיבית שלמה.

מהות הטיפול:
הטיפול פועל לאיתור, שינוי ושחרור דפוסים של מתח, משום שאלו מהווים בסיס להתהוות פציעה או מחלה וחוסר נוחות כללית ושיפור התנועתיות. ניסיון להבין מהו המקור לבעיה ואלו שינויים ניתן ליישם במבנה הגוף ואורח החיים על מנת לנטרל את אותו מקור.
תגובש אסטרטגיה טיפולית במטרה ליצור שיפור בתנועתיות ובזרימה, איזון בין חלקי הגוף ושחרור אותן חסימות המהוות מכשול לזרימה טבעית ולתפקודו התקין של האזור הפגוע וכלל המערכות בגוף.

אבחון:
בטיפול הראשון נעשה אבחון מעמיק המשלב תשאול, בדיקה גופנית ובדיקות רפואיות מתאימות על ידי המטפל, וזאת על מנת להעריך את מצבו של המטופל ולהגיע לאבחנה רפואית, במידת הצורך יופנה המטופל לבדיקות חיצוניות ויעוץ רפואי נוסף.

כיצד מתבצע הטיפול:

הטיפול נעשה כמובן באמצעות ידיי המטפל על מיטת טיפולים.
הטיפול מבוסס על טכניקות מגע שונות ביניהן עיסוי רקמות עמוק, עיסוי תאילנדי, טכניקות לישה שונות, הנעת מפרקים, מתיחות, טכניקות איזון מבני ועוד.
הטיפול משלב גם תרגילי התעמלות רפואיים מעולם היוגה והפיזיותרפיה.

המאמר מופיע במקור כאן

רן ארבל מומחה לרפואה מנואלית, עיסוי רפואי, שיקום אורטופדי ואיזון מבני. מורה בכיר ליוגה. בוגר מכללת וינגייט ומכללת רידמן. לטיפול בכאבים אקוטים וכרונים, פציעות ותחזוקה של ספורטאים ורקדנים.

כל המאמרים של רן ארבל - אוסטאופת DO:

הכאב ויחסינו אליו

הכאב ויחסינו אליו

מהו בעצם כאב? האם כאב הוא דבר טוב או רע? האם הסבל מהכאב הכרחי? האם ביכולתינו להקטין את הסבל מהכאב רק ע"י שינוי יחסינו אליו?» מאת רן ארבל

הכאב ויחסינו אליו

הכאב ויחסינו אליו

» מאת רן ארבל

כאב מוקרן ורדיקולופתיה (Radiculopathy)

כאב מוקרן ורדיקולופתיה (

רדיקולופתיה היא תופעה שבה קיימת פגיעה וירידה בתפקוד של עצב. ברדיקולופתיה הפגיעה היא באזור שורש העצב ? דהיינו סמוך לחוט השדרה באזור בו יוצא העצב מבין החוליות. » מאת רן ארבל

מהי דלקת? והאם יש להלחם בדלקת ובכאב?

מהי דלקת? והאם יש להלחם

דלקת היא תגובה של הגוף כחלק ממערכת החיסון. דלקת מתרחשת כאשר מערכת החיסון מזהה נזק לרקמה. לעיתים הגוף מתקשה לתקן את הנזק והדלקת עשויה להפוך כרונית.» מאת רן ארבל

עיסוי רקמות עמוק- מהו ולמי הוא נועד

עיסוי רקמות עמוק- מהו ול

מהו עיסוי רקמות עמוק...למי מיועד הטיפול? מדוע עלי לקבל עיסוי רקמות עמוק? איך נעשה הטיפול? האם הטיפול כואב? לגעת בנפש...» מאת רן ארבל

כל הפעילויות של רן ארבל - אוסטאופת DO:

קליניקה לרפואה אוסטאופתית

רפואה אוסטאופתית

האוסטאופתיה הינה שיטת אבחון וטיפול מנואלית (ידני /מגע). זוהי שיטת טיפול עדינה ומדויקת, המסייעת לטיפול במגוון רחב של בעיות כאב, חוסר תנועה, שלד שריר ומחלות נוספות.» עם רן ארבל DO

כל השבוע
קליניקה לרפואה אוסטאופתית

רפואה אוסטאופתית

עם: רן ארבל DO

מתי: כל השבוע

שיתוף חברים
עם : רן ארבל